OBWIESZCZENIE Prezydenta Miasta Knurów
3 Kwietnia 2025UA.6721.2.12.2024
OBWIESZCZENIE
Prezydenta Miasta Knurów
z dnia 3 kwietnia 2025 r.
o rozpoczęciu konsultacji społecznych
projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Knurów
dla obszaru położonego po zachodniej stronie ulicy Szpitalnej w rejonie skrzyżowania
ulicy Szpitalnej i ulicy 26 Stycznia
Na podstawie art. 17 pkt 11 i art. 8h ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U.2024 poz. 1130 ze zm.), art. 39 ust. 1 pkt 2 i pkt 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U.2024 poz. 1112 ze zm.) Prezydent Miasta Knurów zawiadamia o rozpoczęciu konsultacji społecznych dotyczących projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Knurów dla obszaru położonego po zachodniej stronie ulicy Szpitalnej w rejonie skrzyżowania ulicy Szpitalnej i ulicy 26 Stycznia, sporządzonego w związku z uchwałą Nr LXXVIII/949/2023 Rady Miasta Knurów z dnia 18 października 2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Knurów dla obszaru położonego po zachodniej stronie ulicy Szpitalnej w rejonie skrzyżowania ulicy Szpitalnej i ulicy 26 Stycznia oraz uchwałą Nr V/51/2024 Rady Miasta Knurów w sprawie zmiany uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Knurów dla obszaru położonego po zachodniej stronie ulicy Szpitalnej w rejonie skrzyżowania ulicy Szpitalnej i ulicy 26 Stycznia.
Konsultacje społeczne będą prowadzone w terminie od 3.04.2025 r. do 16.05.2025 r. i obejmą:
1)zbieranie uwag do projektu planu w terminie od 3.04.2025 r. do 16.05.2025 r.;
2)spotkanie otwarte, które odbędzie się w dniu 23.04.2025 r. o godz. 16.30 w Urzędzie Miasta Knurów (Ratusz Miejski), ul. Niepodległości 7, pokój nr 12 (sala sesyjna);
3)dyżury projektanta, które odbędą się w dniach: 23.04.2025 r. w godz. 15.30 – 16.30 i 29.04.2025 r. w godz. od 15.30 – 16.30 w Urzędzie Miasta Knurów (Ratusz Miejski), ul. Niepodległości 7, pokój nr 3.
Z niezbędną dokumentacją można zapoznać się w Urzędzie Miasta Knurów (Ratusz Miejski), ul. Niepodległości 7, pokój nr 3, w godzinach pracy Urzędu, także na stronie internetowej: www.knurow.pl, jak również w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Knurów w zakładce: Strona główna > Menu przedmiotowe > Tablica ogłoszeń > Obwieszczenia - Zagospodarowanie przestrzenne. Link do zakładki:
https://knurow.bip.info.pl/index,idmp,75,r,r
Uwagi do projektu planu można wnosić w formie papierowej na adres: Urząd Miasta Knurów, ul. dr Floriana Ogana 5, 44-190 Knurów, lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres: um@knurow.pl i platformy usług administracji publicznej ePUAP - GMINA KNURÓW, z podaniem imienia i nazwiska albo nazwy wnioskodawcy, adresu zamieszkania albo adresu siedziby, adresu poczty elektronicznej o ile taki posiada, a także wskazać, czy wnioskodawca jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej uwagą.
Uwagi należy składać z wykorzystaniem formularza wprowadzonego Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma, dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2509). Formularz do wypełnienia dostępny jest w Urzędzie Miasta Knurów (Ratusz Miejski), ul. Niepodległości 7, pokój nr 3, w godzinach pracy Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Knurów w zakładce: Spis podmiotów > Komórki organizacyjne > Wydział Urbanistyki, Architektury, Strategii Rozwoju Miasta.
Link do formularza wraz z informacją oraz przekierowaniem na stronę Ministerstwa, gdzie podano przykłady wypełnionego formularza, znajduje się w poniższej lokalizacji:
https://knurow.bip.info.pl/dokument,iddok,41354,idmp,35,r,o
Zgodnie z art. 46 ust. 1 pkt 1 oraz art. 54 ust. 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wyżej wymieniony projekt planu miejscowego podlega strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko, z zapewnieniem możliwości udziału społeczeństwa.
Uwagi w postępowaniu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko stosownie do przepisu art. 54 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko – należy składać na piśmie do Prezydenta Miasta Knurów w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16.05.2025 r.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Prezydent Miasta Knurów.
Z up. PREZYDENTA MIASTA
Piotr Surówka
ZASTĘPCA PREZYDENTA
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU ZE SPORZĄDZANIEM PROJEKTÓW MIEJSCOWYCH PLANÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO / STUDIUM / PLANU OGÓLNEGO, W TYM OSÓB SKŁADAJĄCYCH WNIOSKI ORAZ UWAGI DO SPORZĄDZANYCH MIEJSCOWYCH PLANÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO / STUDIUM / PLANU OGÓLNEGO:
Zgodnie z art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, że administratorem danych jest Prezydent Miasta Knurów, z siedzibą w Urzędzie Miasta Knurów, 44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, tel.: (32) 339-22-66 lub 235-10-17, fax.: (32) 235-15-21, e-mail: um@knurow.pl. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Knurów: www.knurow.pl oraz BIP: www.knurow.bip.info.pl (w zakładce „Ochrona danych osobowych”).
Ponadto:
1. podstawą przetwarzania jest Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, tzn. dane będą przetwarzane w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi
2. złożenie wniosku/uwagi stanowić będzie odpowiedź na Obwieszczenie Prezydenta Miasta Knurów
3. celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja zadań związanych z procedurą planistyczną
4. jeżeli dane osobowe nie zostaną podane, wniosek lub uwaga nie zostanie rozpatrzona
5. dane osobowe są zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ich odbiorcami mogą być podmioty uprawnione do ujawnienia im danych na mocy przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające w ramach świadczenia usług dla administratora
6. nie przewiduje się przekazywania danych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub instytucji międzynarodowych oraz przetwarzania danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane
7. decyzje dotyczące danych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany
8. maksymalny okres przechowywania danych: wieczyście (kat. archiwizacji A), na podstawie przepisów ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
9. informacja o prawach przysługujących osobom w odniesieniu do ich danych osobowych:
1/prawo żądania dostępu do danych osobowych (jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dotyczą, prawo to przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano)
2/ prawo żądania sprostowania danych osobowych
3/ prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych
4/ prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
5/ prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Zgodnie z art. 8a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w związku z przetwarzaniem przez Prezydenta Miasta Knurów danych osobowych, uzyskanych w toku procedury sporządzania aktów planowania przestrzennego, wszelkie dane osobowe zawarte w dokumentach procedury sporządzania aktów zostały pozyskane z zasobów Prezydenta Miasta Knurów.