• język migowy
  • BIP
  • EU

Zielona Linia

14 Listopada 2012
Zielona Linia

Działające przy Urzędzie Miasta Knurów Biuro Obsługi Bezrobotnych poinformowało, iż Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach, którego klientami są także mieszkańcy Knurowa, rozszerzył dotychczasową działalność o ogólnopolską usługę pn. "Zielona Linia".

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia „Zielona Linia” jest projektem współfinansowanym przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Liderem projektu jest Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich w Warszawie (instytucja działająca przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej), partnerem – Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku. Ponadto "Zielona Linia" współpracuje również z urzędami pracy i pracodawcami z całego kraju.

Celem projektu Zielona Linia jest polepszenie dostępu do usług urzędów pracy oraz modernizacja tych usług, tak aby można było szybko i sprawnie uzyskać do nich dostęp z wykorzystaniem technicznych środków komunikacji.

Udzielane są informacje na temat usług rynku pracy, świadczeń oraz wsparcia oferowanego przez powiatowe urzędy pracy. Ponadto można uzyskać odpowiedzi na pytania z zakresu Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, a także z podstawowych zagadnień z Kodeksu pracy.

Wybierając numer 19524, można uzyskać informacje na temat:

  • aktualnych ofert pracy (krajowych i zagranicznych),
  • uprawnień na rynku pracy,
  • dofinansowania działalności gospodarczej,
  • możliwości szkoleń i przekwalifikowań,
  • instrumentów rynku pracy (m.in.: staży, przygotowania zawodowego dorosłych, robót publicznych czy prac interwencyjnych),
  • rekrutacji pracowników,
  • świadczeń z powiatowego urzędu pracy,
  • baz teleadresowych powiatowych urzędów pracy, agencji zatrudnienia, centrów informacji i planowania kariery zawodowej i innych.

Misją "Zielonej Linii"  jest stworzenie nowej jakości w relacjach z:

  • bezrobotnymi i poszukującymi pracy – ułatwiając im znalezienie pracy,
  • poszukującymi sposobów na podniesienie kwalifikacji – doradzając lub pomagając w znalezieniu odpowiednich dla nich szkoleń,
  • pracodawcami poszukującymi pracowników – pomagając im znaleźć pracowników.

Jak to funkcjonuje?

Najprościej rzecz ujmując, po wykręceniu numeru 19524, połączenie zostanie odebrane w Contact Center Zielonej Linii. Na telefon czeka tam 50 konsultantów, którzy od 8.00 do 18.00 w dni powszednie gotowi są udzielić informacji na temat rynku pracy. W ten sposób obsługiwanych jest blisko 90% klientów.

W przypadku oczekiwań dot. szczegółowej informacji o danej sprawie w urzędzie pracy – pracownicy "Zielonej Linii" skontaktują się z pracownikiem odpowiedniego urzędu. Ponadto infolinia współpracuje z ponad 300 urzędami pracy w Polsce.

19524 – to jeden numer do urzędów pracy we wszystkich województwach Polski.

Każdy, kto poszukuje jakiejkolwiek informacji o usługach realizowanych przez urzędy pracy: osoba bezrobotna, poszukująca pracy, pracodawca, może skorzytać z Zielonej Linii.

Opłata wynosi jak za połączenie lokalne wg taryfy operatora telefonii stacjonarnej, a z telefonów komórkowych wg taryfy operatora.

Aby przejść na stronę "Zielonej Linii" należy kliknąć na baner poniżej.

   

do góry