Sesja nadzwyczajna
12 Stycznia 2010Powodem zwołania sesji jest konieczność dostosowania treści uchwały budżetowej na 2010 rok do zapisów nowej ustawy o finansach publicznych, która weszła w życie z dniem 1 stycznia br. roku.
Ustawa ta wprowadziła nowy sposób prezentowania układu dochodów i wydatków gminy w podziale na źródła, tak więc zmiany nie dotyczą kwestii merytorycznych a jedynie porządkowo-organizacyjnych. Jedyna różnica w stosunku do zaplanowanych w budżecie kwot polega na tym, że w związku z wejściem w życie ustawy z dn.20.11.2009r. o zmianie ustawy- Prawo Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr. 215 poz.1664), ulegają likwidacji Gminne Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, dlatego też kwoty określone w Załaczniku nr 5 do Uchwały budżetowej z dnia 16.12.2009r. stają się odpowiednio dochodami i wydatkami budżetu.
Oprócz zmiany samej uchwały budżetowej radni zajmą się także m.in. rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Gliwickiem wraz z zabezpieczeniem środków finansowych na wspólną realizację projektu unijnego pn. ,,PIAP-y dla mieszkańców ziemi gliwickiej" (budowa sieci publicznych i bezpłatnych punktów dostępu do internetu w postaci hot-spotów i infokiosków).
W porządku sesji znalazła się także uchwała w sprawie określenia górnych stawek ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi odbierania odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych (szamb). Dotyczy ona jednak tylko tych osób, które nie zawarły stosownych umów z firmami świadczącymi usługi wywozu nieczystości i ich obowiązki zastępczo przejmuje gmina (tzw. wywóz zastępczy). Maksymalne stawki wynosić będą 13,38 zł za jednorazowy odbiór pojemnika o poj.120 l, 3 zł za odbiór takiego pojemnika lecz z posegregowanymi odpadami oraz 22,26 zł za odbiór 1 m3 nieczystości ciekłych.
szczegółowy porządek sesji znajdziesz tutaj.